Handling, verzending, levering en afhaling

Handling en verzending

Voor digitale producten en studiedagen zijn er geen handling- of verzendkosten; na je bestelling krijg je een mail met de nodige informatie.

Handling- en verzendkosten voor andere online bestellingen variëren per land. Je kan bij Acco kiezen voor verschillende verzendopties:

  • Thuiszending
  • Zending naar een bpost-punt (België)
  • Zending naar een bpost-24/7 automaat (België)
  • Afhalen in een Acco winkel

Standaard wordt er binnen de Benelux geleverd aan de volgende tarieven:

  • België: 2,45 EUR
  • Luxemburg: 2,45 EUR
  • Nederland: 3,50 EUR

De aangerekende verzendkosten vind je ook telkens terug in je winkelmandje. Wie weet loopt er wel een actie, waardoor je tijdelijk geen verzendkosten moet betalen?

Wil je buiten de Benelux een pakketje ontvangen? Neem dan contact met ons op via weborders@acco.be en we zoeken samen naar de beste oplossing.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Zodra je een bestelling plaatst, krijg je een bevestigingsmail van ons. Hierin zie je een overzicht van je bestelling. Eens we je pakje zorgvuldig samengesteld hebben, krijg je opnieuw een mail met een overzicht van de verscheepte items. In deze mail kan je ook klikken op een link om je order te volgen.

Ook via je account kan je de status van je orders opvolgen. Je logt je in en klikt op “Mijn bestellingen”. Dit kan natuurlijk alleen maar indien je bij het maken van je bestelling ook een account gemaakt hebt.

Hoe lang je bestelling op zich laat wachten hangt af van de items die je in je winkelmandje hebt liggen. Op elke productpagina staat een indicatie van levertermijn. Ook tijdens het check-out proces krijg je een indicatie.

Mijn pakketje is verzonden, maar mijn brievenbus is leeg

Je hebt een mailtje ontvangen met de melding dat je pakketje onderweg is, maar je hebt nog niets ontvangen. Gun je postbode nog even de tijd. Heb je na 5 werkdagen nog niets ontvangen, trek dan bij ons aan de alarmbel via weborders@acco.be.

Oeps, foutje. Kan ik annuleren?

Je kan je weborder annuleren indien deze nog niet verzonden is. Hiervoor neem je best contact op met onze besteldienst via weborders@acco.be of +32 16 29 11 00. Is je pakketje al verzonden? Dan heb je nog steeds recht op 14 dagen retourrecht bij fysieke goederen.

Vragen over mijn bestelling

Wil je meer weten over (de stand van zaken van) je bestelling? Dan kan je altijd bij ons terecht via weborders@acco.be. Geef zeker zo veel mogelijk informatie mee opdat we je sneller kunnen helpen:
  • Welk boek heb je besteld?
  • Op welke manier (webshop, telefoon, mail, winkel,...)?
  • Op welke naam?
  • Wanneer heb je je bestelling geplaatst?
  • Welk ordernummer heeft je bestelling? 
  • Voor welke winkel is je vraag/bestelling bestemd (webshop, Acco Leuven, Acco Gent, Acco Antwerpen, Acco Heverlee, Acco Kortrijk, Acco Brugge, campusverkoop...)
  • Ben je Acco-lid? Wat is je lidnummer?
  • Heb je gekozen voor thuislevering of afhalen? Indien afhalen, in welke winkel of bpostpunt? Indien levering, op welk adres?
  • Ben je particulier of student? Indien student, aan welke onderwijsinstelling?

Ben je op zoek naar een specifiek boek en je vindt het niet op onze site? Onze boekhandelaars helpen je graag mee zoeken. Je kan hen contacteren via boekhandel@acco.be.

i

Onze site maakt gebruik van cookies. Wij gaan ervan uit dat u akkoord gaat met onze cookies op het moment dat u gebruik maakt van onze site. Klik hier om meer te weten te komen over cookies en waarom wij ze gebruiken.

OK