Naar inhoud
U bent hier: Home Leren en onderwijzen. Inleiding tot de algemene didactiek
Leren en onderwijzen. Inleiding tot de algemene didactiek

Leren en onderwijzen. Inleiding tot de algemene didactiek

Auteurs:
STANDAERT ROGER, TROCH FIRMIN, PEETERS INGE, STROOBANTS ILSE 
Verschijningsdatum:
augustus 2012 
Productsoort:
Boek 
ISBN:
9789033489679 
Pagina's:
384 
Rubriek:
(Ortho)pedagogiek en onderwijskunde  

Docentenexemplaar  |  Persexemplaar

Kopen € 33.00

Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is zowel bedoeld voor geïntegreerde lerarenopleidingen als specifieke lerarenopleidingen. Het handboek kan ook gebruikt worden in na- en bijscholingen,... Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gehanteerd.

Sinds de vijfde herziene editie van Leren en onderwijzen in 2006 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context en technologische evolutie waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een aantal vernieuwingen zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit aan bij de basiscompetenties en de beroepsprofielen van het lerarenberoep. Het biedt ook de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.

Met online oefeningen

OVER DE AUTEURS
Roger Standaert is doctor in de Pedagogische Wetenschappen. Hij was werkzaam in de lerarenopleiding voor het basisonderwijs en secundair onderwijs. Nadien was hij hoofdcoördinator voor het VSO. Van 1991 tot 2011 was hij directeur van de Vlaamse Dienst voor Onderwijsontwikkeling. Eveneens tot 2011 doceerde hij het vakgebied internationale en comparatieve pedagogiek aan de universiteit van Gent

Firmin Troch is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en was directeur van een schoolbegeleidingsdienst. Nadien was hij schooldirecteur en lector aan de lerarenopleiding. Van schooljaar 1986-1987 tot en met schooljaar 2008-2009 was hij hoofdredacteur van het tijdschrift Impuls voor onderwijsbegeleiding

Inge Peeters is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en werkt als lector in de lerarenopleiding

Ilse Stroobants is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en werkt als lector in de lerarenopleiding en als leraar in het secundair onderwijs.

EDUMATIC

Bij dit boek vindt u een interactieve Edumatic oefenmodule. Edumatic is een unieke online auteurstool van Televic Education om oefeningen en toetsmateriaal te ontwikkelen voor web- en offline toepassingen. Een student kan de resultaten van zijn oefeningen op een overzichtelijke manier opvragen en bekijken. Een docent kan zijn eigen studenten eenvoudig opvolgen en evalueren. Zo krijgt hij een beter zicht op de vorderingen van zijn studenten en ziet hij waar de moeilijkheden liggen.
 

RECENSIES

"Per hoofdstuk geven de auteurs het goede voorbeeld door de leerdoelen te vermelden en oefeningen te bieden; van die oefeningen staan de uitwerkingen achter in het boek. Vooral het hoofdstuk over elektronische werkomgevingen en wiki's is veel toegevoegd ten opzichte van de editie uit 2006. Behalve voor leraren in opleiding is dit boek ook geschikt voor zittende docenten die hun kennis willen opfrissen." - H.J.M. van Bemmel voor NBD Biblion, 2013. 

"Een heel praktisch boek over hoe te onderwijzen. Echt een onmisbaar instrument voor iedereen die voor een klas of groep wil staan en hen kennis of kunde wil aanleren. Veel goeie tips, hoofdstukken kernachtig samengevat. Een voorbeeld van hoe je als leerkracht zelf best je cursus vorm geeft. Pluspunten: Overzichtelijk, Heldere boodschap, Praktisch toepasbaar" - FindingOpportunities

Aantal reviews: (1)

Gemiddelde waardering:



een must voor iedereen die de goesting voor leren wil doorgeven

20 november 2013  | door FindingOpportunities

een heel praktisch boek over hoe te onderwijzen.
echt een onmisbaar instrument voor iedereen die voor een klas of groep wil staan
en hen kennis of kunde wil aanleren

veel goeie tips
hoofdstukken kernachtig samengevat

een voorbeeld van hoe je als leerkracht zelf best je cursus vorm geeft.
Pluspunten: Overzichtelijk, Heldere boodschap, Praktisch toepasbaar


Bij dit boek horen ook online oefeningen die op een volwaardig digitaal leerplatform beschikbaar worden gesteld. Daarop worden per hoofdstuk een hele reeks opdrachten en kennisvraagjes aangeboden, wat de student toelaat om de stof op een meer interactieve manier te verwerken, en waardoor de docent desgewenst ook rechtstreeks meer zicht kan krijgen op de vorderingen van zijn studenten.
Ook de gewone lezer kan gebruik maken van de online oefeningen. Je hoeft dus niet student of docent te zijn.

Klik dus op onderstaande knop om naar de online oefeningen te gaan. Alvorens u op de eigenlijke oefenomgeving zal komen, dient u zich eerst te registreren en/of in te loggen. In een volgende stap zal u ook gevraagd worden om een licentiecode in te geven. Deze vindt u terug in het boek zelf.

Download ook best vooraf de uitgebreide handleiding die u stap voor stap meer uitleg geeft.

Handleiding voor student / gewone lezer [pdf]

Handleiding voor docent [pdf]

Nog vragen of problemen? Contacteer ons:  E-mail: edumatic@acco.be


Bezoek ook onze andere websites

Acco Medical
Acco Boekhandel
Acco Drukkerij

Created by Kunstmaan

2014 © Uitgeverij Acco - Privacy